mandag, januar 26, 2009

GONG HEI FAT CHOI.....HAPPY CHINESE NEW YEAR

Vi går nu ind i oksens år; læs selv.

Den første nytårsfest var i går, hvor vi var sammen med ca. 20 andre familier. Der var den traditionelle Blomsterdans danset af unge piger og så selvføgelig også Løvedansen.




Jeg har altid været ret fascineret af løvedansen og især tromme rytmen, der lyder ubeskriveligt cool.....godt jeg skal høre det mange gange endnu inden nytårsfesteriet holder.....det varer nemlig 2uger!


Jeg er gået igang med et hæklet tørklæde. Et tørklæde, der er set hos mange strikkeglade kvinder...opskriften findes her. Jeg er ikke nået særlig langt....har måske 8 firkanter. Det bliver hæklet i Noro Sock Yarn som jeg absolut ikke er begejstret for og en ting er sikkert; jeg vil aldrig strikke sokker af garnet og jeg køber det nok heller ikke igen. Når det engang bliver færdigt så er jeg dog sikker på, at tørklædet bliver underskøn, men den tid den glæde....for det vokser meget meget langsomt.




Til sidst lige en lille smagsprøve på mit kommende forsøg på at sælge lidt på ETSY.

Her ses en stor strikkepose.....



..og her en mindre!






Stay tuned.

2 kommentarer:

Gitte sagde ...

Hej - Så din hjemmeside hos Ulla (lille ursus). Forelskede mig i dit "fisketørklæde" og Clara vesten. Må jeg spåørge hvor du har mønsteret på begge dele fra?

Sikke mange lækre ting du laver.

PS: Har også hæklet tørklædet - over 4-5 måneder samtidig med at jeg lavede andre ting. 73 firkanter blev det til, og jeg elsker det!

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

hej lise!

tak for dine fine rosende ord!
clara vesten er en helga isager opskrift og fisketørklædet....kan du lige beskrive lidt mere hvilket et du mener....he he. bare skriv datoen for indlægget med tørklædet til mig så skal jeg nok give dig svar igen!