lørdag, september 29, 2007

Endnu et forsøg.....

....på at strikke noget, der falder i Emma's smag....og det skal til at gå lidt hurtigt for vores morgener og sen eftermiddage er ved at være lidt kølige.

Emma har helt selv sagt god for disse farver og den skulle blive et hit, hvis hun da ikke har skiftet farve farvorit til den tid.....men jeg skal nok overtale hende til, at det er trøjen, der skal bruges, hvis det problem opstår. Den første, der blev kasseret af frøkenen er foreløbig blevet henlagt til MeiMei.

Opskriften er min egen "raglan med flæsekant" ....en større størrelse end den oprindelige, så den kan passe en snart 4 årige pige (ja, det er altså ikke til at tro, at min lille guldklump snart fylder 4 år....men det er nu noget helt andet).



I min blå/ grønne raglan trøje strikker jeg med OPAL Hundertwasser og en anden fabriks prøve fra OPAL. Der bliver strikket 4 pinde af hver farve hele tiden, således, at de to garner rigtig bliver flettet ind i hinanden. Jeg synes selv, at det flot ud.

Idag tror jeg dog, at jeg vil slå op til endnu et projekt.....det frister altid med gratis opskrifter, men det kender i vel til?

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er nogen virkelig skønne farve du der har fat i. Dem må hun da kunne lide.
:-) Britt

Karina sagde ...

Kender godt det med fristelserne og jeg kan bare ikke holde mig til én ting ad gangen men kaster mig gerne ud i mange ting på en gang og derfor er der også nogen gange langt imellem de færdiggjorte ting. Jeg har også lige taget et print af tørklædet!
Fin trøje du er igang med og farverne er der vel ikke noget i vejen med eller....
Hilsner fra
Karina

Rineke sagde ...

superflotte farver!

Anonym sagde ...

Skønne skønne farver malle. Den bliver man da glad af at kigge på. Glæder mig til at se det færdige resultat.

For øvrigt kan jeg rigtig godt li' når selvstribende garner strikkes samme på den måde, det gør dem lidt mere levende syntes jeg

Anonym sagde ...

Ja, det project(tørklædet) har jeg også ladet mig friste af og printet ud, men ikke fået gang i endnu.
Der er så meget man skal nå. Ikke?