fredag, juli 30, 2004

Nogle af mine strikke projekter!

Jeg har en stor kasse fyldt med umonteret strikke-projekter.............og nu åbner jeg kassen, så i kan få del i dem.........og forhåbentlig får jeg dem færdig med tiden!

Først en lille taske i vævestrik, som faktisk er en slags lænke-strik. Materialerne er rester af en blanding af bomuld, angora og acryl.........to forskellige garn kvaliteter.


Dernæst en lille børne-trøje str. 2 år i labyrint strik, designet af en gammel klassekammerat fra min Skals tid. Den hedder Ida's trøje. Jeg har lavet lidt om på den oprindelige model.........nemlig de ekstra side stykker, strikket i gult.




Og så er det IN-trøjen designet af Marianne Isager..........strikket med to tråde Spinni på pind 3,5.........og jeg elsker simpelthen denne kvalitet. De to tråde giver sådan et dejligt spil, når de er strikket.
Her har jeg også lavet lidt om på farve fordelingen; bare lige for at give den mit personlige præg.



En taske, der kun mangler at blive syet sammen............og så måske med pelsgarnet brugt som en lille hæklet kant for-oven på tasken. Opskriften har været i et af de små hæfter vedlagt et Hendes Verden.



Og sidst i denne omgang to par vanter, der faktisk kun mangler at få hæftet ender og et lille damp-pres fra stryge-jernet.


Ja, somme tider er det helt pinligt, at jeg ikke lige tager mig sammen og færdiggøre tingene med det samme. Men ofte synes jeg det at strikke projektet er det sjoveste!

Jeg lover, at jeg nok skal vaere målrettet med disse projekter og få dem færdige inden for den nærmeste tid.................inden jeg dykker ned i min store kasse igen for at finde flere ufærdige strikke-projekter.

Og så er det fredag idag............og jeg kan læse på nettet, at nu er sommeren endelig nået til DK...........det er vel nok dejligt for jer. Nyd nu alle solens varme-stråler............husk solcreme med høj beskyttelsesfaktor!

PS.............som i sikkert kan forstå, så kan jeg ikke som Nanna ved 123strik.dk kun nøjes med at have tre strikke+projekter igang ad gangen........:-)


Ingen kommentarer: