onsdag, august 27, 2008

Så er der lidt...........

....til Emma's vinter garderobe! Et styks vest strikket i det lækreste Koigu i selvvalgte farver af ejerpigen!



Opskriften findes i bgoen "Kæk og klassisk børnestrik" af Lene Holme Samsøe. En ægte klasisker som er set overalt i den danske blogverden. Der er her tale om en str. 6år med en forlænget krop sådan ca. 2cm. Og som det ses så er Emma ikke ligefrem ved at drukne i den selv med sine kun 4, 5 år og det er jo heller ikke fordi Emma selv er en stor størrelse.





Mon den holder næste vinter med?

Og ved i hvad selvom jeg har strikket nok efterhånden de første ti stykker af denne her model så er jeg stadig klar med pindene til at strikke flere..........har lige aftalt med Emma, at der skal strikkes en Pink een! (Ja, mit barn har først fået sin pink/ lyserøde tid nu)

2 kommentarer:

Irene sagde ...

Den er blevet så fin ! Måske er opskrifterne lidt små i det. Jeg har nemlig strikket cardiganen i dobbelt perlestrik i str. 6 år til mit barnebarn, som bliver 5 på lørdag, og hun er da efter min mening "normal str." Er simpelthen lidt ærgerlig over, at den næsten er for lille, inden hun får den brugt, Men din datters vest er meget fin - og lækkert garn !

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

irene.....ja det er rigtigt at modellerne i bogen er lidt små, så det er lidt ærgeligt, at de ikke kan bruges så længe, når man nu lige tror man tager en størrelse størrere end beregnet!

men nu ved vi bedre.....så næste gang må vi strikke to størrelser op!