tirsdag, september 09, 2008

Den blev sgi go' nok......

...den der hæklede trøje, som allerede er godt brugt! Og selv med dårlig nakke, ondt i venstre arm og en træls hovedpine, så er jeg klar igen! Skal bare lige have fundet de rette materialer i storlageret.




Den blev noget længere i både krop og ærmer efter vask.

Men den er god.....skal bare lige have rettet lidt på knapperne, der vist blev syet lidt for sjusket i fordi jeg var meget ivrig.
Det eneste, der skal laves anderledes er ærmebredden.....mine overarme er lidt store i det!
Ellers så klør jeg på igen med en hæklet trøje til vintergarberoben. Tak for opskriften til Liselotte....den har jeg ihvertilfælde brugt som det store udgangspunkt!


Og så et af de sædvanlige kiksede fotos foran spejlet, der denne gang er blev pudset inden fotoseancen.

15 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja, den er da helt sikkert god nok. Skønne farver og striber - den kan man da kun blive i godt humør af!
KH Britt

Anonym sagde ...

Forresten, Malle - hvor meget brugte du af garnerne og hvilken hæklenål?
:-))) Britt

strikkeforsker sagde ...

Den er rigtig flot! Jeg glæder mig til at se den næste hæklede sag fra din hånd.

Fru Knudsen sagde ...

Det var slet ikke din hæklede, som jeg ville kommentere på, men alligevel, den er da flot. Næ, det er fordi jeg er igang med LINUS, og når man kun er ved første del, og læser videre i mønsteret,virker det som VOLAPYK for mig, men men, Charlotte henviste til din fine foto-beskrivelse af LINUS på din blog. Så nu tror jeg det vil lykkes for mig, med din inspirerende blog i hånden. Hurra for nettet!!!

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

britt.....jeg har brugt hæklenål nr. 6mm og trøjen vejer 455gram....så fordelingen er vel lidt mere end den anden farve. den er morsom at lave.
ulla....jeg glæder mig også til at komme igang....venter pt på en tykkere hæklenål i posten.

fru knudsen ..... velbekomme.... opskriften på linus er faktisk meget ligetil.... godt at min fotoserie hjalp dig på vej!

Dorte sagde ...

Det er sjovt at se, hvordan Liselottes opskrift har inspireret mange af os - sjældent set, at så mange videreudvikler en opskrift og tilføjer deres egne små finurligheder - Liselottes opskrift og livlige beskrivelse af processen undervejs må være vejen frem til at vække andres kreativitet !

Liselotte sagde ...

Den er blevet SKØN, Malle - tillykke med den :-)

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

dorthe....det har jeg også tænkt...en opskrift, men med mange muligheder. den næste jeg skal hækle tror jeg nu nok kommer til at ligne original udgaven, men man ved jo aldrig for man kan jo nærmest trylle med en maske og en nål, når der hækles.
liselotte.....tusinde tak og ikke mindst tusinde tak fordi du delte din opskrift med os i cyberspace.

Unknown sagde ...

Utrolig flott jakke!... :o)

xoxo

Nette sagde ...

Rigtig flot jakke! Fantastiske farver! Hvilket garn har du brugt? (Jeg kan ikke umiddelbart finde det i bloggen, men måske har jeg ikke kigget godt nok?). :-)

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

nette.....jeg har kauni garn....to forskellige farve nuancer og hæklenål nr. 6mm.
ialt er der brugt 455 gram. håber at det var hjælp nok til dig.

Nette sagde ...

Det var det, og mange tak. :-)
Det farvespil er ikke noget, jeg selv havde turdet, men når jeg ser det færdigt, er det utrolig flot!!

Fru Knudsen sagde ...

Hej Malle, Vil bare lige fortælle, at jeg fik ret, LINUS kan strikkes med din blog-beskrivelse. Og så et spørgsmål: Husker jeg rigtigt, har du strikket en vest CLARA på et tidspunkt,(det mener jeg at have set), jeg vil nemlig gerne strikke sådan en, og er på udkig efter opskrift m.m

Anonym sagde ...

Så flotte og fargerike plagg du lager! Jeg surfer på danske håndarbeidsblogger i kveld og finner masse inspirasjon. Kikker gjerne innom igjen!

Unknown sagde ...

Hvor ER den blevet fin..... hvis bare jeg kunne finde ud af at slå så mange masker op med luftmasker.... og få en ordentlig første række ud af det ville jeg fluks lavew en copy-paste.... men jeg bliver aldrig gode venner med det dersens hækle-opslagning-og-start... :-(