søndag, august 14, 2005

Tante Brun, Tante Blå osv..........

Se lige her, hvad der kom med posten igår fra Moster Birgit i Viborg. Hun havde seks æggevarmere liggende, som en gammel patient i sin havde lavet til hende.....er de ikke bare fantastiske søde? De er alle hæklet, men een af dem bærer dog et strikket tørklæde på.
De er i hver især pyntet så fint med små detaljer.....forklæder, tasker, strikketøj og endda en med fjer i hatten.

For slet ikke at snakke om de to strikketanter.....en ung og gammel udgave :-).


Da jeg i sin tid gik på Pædagog seminariet talte vi ofte om det instinkt som vi kvinder har.....det moderlige.......er det medfødt eller tillært! Det slog mig her forleden dag, da vi var til party hos Emma's veninde, der i gave fik en klapvogn og dukke.....se så lige Frk. Emma her, der helt af sig selv vil give dukken en tur i klapvognen.....jeg har ikke lært hende det og hun har indtil videre ikke vist interesse for dukker! Forunderlige verden ;-).


På strikkefronten er jeg nu blevet færdig med bullen til Anders's norske trøje...kan ikke lige finde mine nr. 4 strømpepinde og har foreløbig det som undskyldning for ikke at komme igang med ærmene.....jeg har stadig ind til den 31. August.....og mit mål er at få delene strikket og så må monteringen komme senere...bare det bliver inden 5. Oktober.

Jeg er træt af, at jeg ikke fik Emma's kjole færdig til sidste weekend, hvor vi var til tre fester......men om et par uger skal vi til Babyshower og da skal den være færdig!

OG så er Anders endelig beygndt med at lave nyt køkken......det bliver bare så flot.

3 kommentarer:

Vivian sagde ...

Jo, det er da i dén grad nogle herlige strikketanter !!!

Jeg glæder mig til at se Emmas kjole - på den søde søde søde model !

KH Vivian

Trine Als sagde ...

Hvor er det bare nogle herlige tanter til æggene. Sådan nogle vil jeg også have... Nå ja så skal jeg jo nok selv lave dem, og det bliver det ikke til. Men man kan jo ønske sig... *hihi*

Bettina sagde ...

Skægt, sådan nogle æggetanter kender jeg fra min barndom, min mor havde Tante Lilla, Tante Gul og Tante Grøn! :o) Men hvis jeg husker ret, brugte hun dem til at hænge op som pynt. Og "i disse tider" tør man jo næsten ikek spise blødkogte æg pga. salmonella-faren. *suk*