torsdag, juni 29, 2006

Torsdag betyder....

...det er Craft Day. Her er Emma og jeg sammen med tre andre damer fra nabolaget + plus Sunva, som er fra Færøerne, der pt er hjemme på ferie.....og vi hygger os med håndarbejde og alt muligt andet. Emma har også deltaget lige siden hun kom ind i mit liv...og hun har længe arbejdet lidt med perler!



Idag blev blev jeg så færdig med den blå bomuldstop til Emma....igår købte Emma og jeg knapper.....Emma har været vældig optaget af denne trøje og hver gang strikketøjet har været fremme sagt til mig "moar....det er Emma's trøje"....

Efter knapper blev syet i...valsede hun rundt i trøjen med en spand over hovedet ....jeg ved ikke helt hvad spanden skulle på hovedet...måske hun syntes hun havde en "bad hair day"!



Nu er trøjen vasket...skal bare lige tørre og så er den klar til brug, når Emma skal i børnehave imorgen!




PS..opskriften siger, at der skal hækles en kant rundt i halsen og forneden på bulen....det har jeg ikke....synes den var flot uden hækleriet.

PSPS...og så vil jeg gerne sige tak for lykkeønskninger til vores godkendelse som kommende adoptiv forældre igen.....jeg er begyndt at kigge efter søde opkrifter til noget pige tøj.....jeg ved nemlig det bliver en pige!

PSPSPS.....og tusinde tak til Dorthe for det gode råd ang. addi pinde og talkum, når der skal strikkes i bomuld...det vil jeg afprøve.

4 kommentarer:

Anne og Co sagde ...

Nå det er derfor de går med en spand over hovedet...

Rigtig fin bluse til Emma. Det er ret så sjovt når den størrelse begynder at gå op i det man laver til dem, det giver nu en ekstra lyst til at forsætte.

Som Helle siger - vild god ide med en crafty-day, sådan en vil jeg også ha'. Lige nu kæmper jeg med at lære min 4-årige at strikke, en prøvelse for begges tålmodighed.

Vivian sagde ...

Jamen altså, sådan en spand over hovedet kan man nu godt trænge til en gang i mellem :-)))

Tillykke med endnu en godkendelse (det havde jeg lige misset...) til endnu en dejlig kina-pige!!

Mange kærlige hilsner fra Vivian (på vej til frisøren så spanden herhjemme kan få sig en pause *G*)

Fríða sagde ...

dejlig söd og fin bluse, og som vanligt er pigen bare helt og aldeles bedårende, med eller uden spand. det må da være noget af en udfordring at strikke til det kommende barn når du ikke ved hvor gammel hun bliver når hun kommer, du må lave en bluse i hver störrelse!
hilsen fra Island
Frida

strikkeforsker sagde ...

Fantastisk ide, er i skandinaver allesammen eller er det en skøn blanding af natioaliteter?
Hov jeg har vist heller ikke fået sagt tillykke med Emmas kommende søster.