tirsdag, oktober 17, 2006

Efterårs sjov.....

......Ti Hiiiii.....der er to andre steder i den danske blogverden, hvor der er konkurrence med sokker...så hvorfor så ikke her inden jeg afleverer mine bud til de to andre.

Du skal simpelthen komme med dit bud, hvor mange par hjemmestrikkede sokker, der er her i mit hus.

Se foto.


Jeg vil oplyse så meget;

Bunken vejer....2645 gram.

Det er en blandet land-handel med herre, dame og børnesokker.

Herresokker vejer ca. 85 gram
Dame sokker vejer ca. 70 gram
Børnesokker vejer ca. 35 gram

Og sidst ....Anders har knap tre gange så sokker som jeg
Emma har knap i halvt så mange som jeg.


Min gevinst til den, af min læsere, der gætter det rigtige antal er....


Lorna's Laces Sherpherd Sock Yarn i farven Safari.


Og til den, der gætter fordelingen af mine sokker rigtig er der denne præmie.


Cherry tree Hill Super Sock Yarn i farven Quarry Hill.

Dit bud kan du bare skrive under kommentar...... og det skal være inden idag tirsdag den 17. Oktober midnat California tid. (Dansk tid Onsdag 18. okt. kl. 9.00).
Er der flere rigtige svar bliver jeg selvfølgelig nød til at søge hjælp hos min lille assistent(Emma), der så vil trække lod på en retfærdig måde!

God fornøjelse! ....Og ikke mindst ...Held og lykke.

16 kommentarer:

Anne og Co sagde ...

Malle det må du ikke gøre mod min stakkels hjerne, den køre jo på højtryk.
Kunne du ikke lige opklare følgende: Er tre gange så få, det samme som 1/3 del? Eller skal jeg forstå det som jeg tror jeg skal og I så fald, ved du så heller ikke hvor de bliver af dem der bare ikke er der?????

Anonym sagde ...

Hej Malle,
Den er sjov - den hopper jeg straks på (sådan en gang matematik sjov er da ikke til at stå for!!)
Jeg byder også på 42 sokker i alt, men med fordelingen 7 til Anders, 24 til dig selv og 11 til Emma.
Åhhhh, sikke lækkert garn du har på spil...
KH Britt

Marianne Knorborg sagde ...

HA - hvor sjovt!:-)
Mit bud er - 52 par - fordelt på denne måde:
Anders - 9 par
Malle - 29 par
Emma - 14 par
Knus fra Marianne

Anne og Co sagde ...

Okay malle den må briste eller bære, hvis den brister glæder jeg mig i den grad til at høre resultatet...

Du bor med 42½ par hjemmestrikke sokker, hvor den manglende ene er, vides ikke, men den er ikke i bunken.

Fordelingen er som følgende:

Du har 24½ par, enten mangler du at gøre en færdig eller også er den der hvor alle de halve par sokker er. Vægt = 1715 gr

Anders har 6 par sokker det er godt nok kun 1/4 del, men jeg tror du laver et lille ordspil her : knap tre gange så få, er jo 3/4 er det ikk'? Vægt= 510 gr

Emma har 12 par sokker. Vægt = 420 gr.

I alt 2645 gr gode hjemmestrikket sokker......

Marianne Knorborg sagde ...

HOV - nej - jeg kom til at regne 11 forkert i min ligning!!!
Så her kommer mit andet bud!:-)
41 par i alt.
Anders - 8 par
Malle - 23 par
Emma - 10 par
Det passer med 2640 gram - så det må være tæt på!:-)))
Knus igen fra Marianne

Anonym sagde ...

Hold da op, hvor det har knaget og braget i mit hovede ;-) Jeg er hoppet lidt på idéen med et halvt par, for jeg kan simpelthen ikke få det til at hænge sammen på andre måder. Derfor er mit gæt:

I bunken er der 42,5 par

Malle: 23
Anders: 7
Emma: 12,5

Nu håber jeg at det er rigtigt :-D Ellers har alt dette her knageri været forgæves, men hvad... Der var da i hvert fald lige lidt underholdning. Godt træk, Malle ;-)

strikke_jane sagde ...

Gætter på 42 par:

23 til dig
7 til manden
og 12 til Emma

Jeg tør slet ikke offentliggøre, hvor mange sokker der er her i huset......... Nogen kunne måske tro, at vi var "sokkomaner"! *G*

strikkeforsker sagde ...

Du har ialt 42 par sokker for 42 er jo meningen med livet :-)

Malle har 24 par
Anders har 7 par
Emma har 11 par

- og er iøvrigt enig med Britt ;-)

Løser du så min Soduko?

Ulla
p.s. hint mht 42- Douglas Adams

Anonym sagde ...

Hey, lige lidt regning her en tidlig morgen.
Puha - jeg skyder på at der ialt er 40 sokker.
Du har flest 20, derefter Emma 12 par og Anders med 8.
IH, det er da helt spændende.
Vente-vente-vente.
Kh JEanette Hegaard

Anonym sagde ...

God morgen :-)
Jeg har regnet mig frem til 42 par sokker. Du har 23 par, Anders har 8 par og lille Emma har 10 par. Hvis resultatet ikke passer helt, er din vaegt maaske istykker eller ogsaa er mit manglende matematik-gen skyld i det ;-)) Men hvad i alverden stiller du op med 23 par sokker i Californien ?!?
Hilsen
Angelika

Anonym sagde ...

Hej Malle

Jeg har fulgt din blog i en rum tid.

Dejlige strik du producerer.

Jeg vil også komme med et gæt, da jeg blev hooked af din ligning.

Mit bud: der er 42 par i alt
23 til dig
8 til din mand
11 til din datter

Mvh

Betina, Kbh

Anonym sagde ...

Sjov konkurrence. Mit bud er ialt 42 sokker som fordeles således:

Malle: 23
Anders: 7
Emma: 12

Janne

Anonym sagde ...

Hej Malle

Nej hvor sjovt.
Jeg skyder på at der findes 41 par sokker i dit hus.
6 par herre
21 til dig og
14 til din datter

Sikke noget lækkert garn der er på spil.

KH Lise

Vivian sagde ...

Nej altså, og så opdager man det 26 min. før fristen udløber!!! *G*

Jeg gætter på:
41 par i huset.
Malle, 23
Anders, 8 par
Emma, 10 par

Feeeeedt Lornas garn!

Helle Holst sagde ...

Et hurtigt bud - to sekunder i deadline.Jeg er ikke nogen matematisk ørn så jeg skyder bare fra hoften:o)

Der er 41 par ialt

23 til dig
11 til Emma
7 til Anders

Sjovt med en lille konkurrence!!

Kh. Helle

Anonym sagde ...

Du har 21 par sokker, din mann har 6 par og din datter har 10 par. Til sammen 37 par, en imponerende haug!