fredag, juni 27, 2008

Forårstæppet...........

............der blev til et sommertæppe.



Et tæppe, der har været undervejs siden før jul, men som kunne have været færdigt for længe siden..........hvis det da ikke lige var fordi jeg havde beregnet mig totalt off med hensyn til vægten og dermed hvornår der skulle tages ind igen, så det kunne ende som en kvadrat! Nåh, nej imedens strikkepindene kørte pind efter pind og jeg drømmende sad med tanker om en hæklet kant om tæppet og måske ovenikøbet et par små blomster som pynt......sad jeg pludselig med alt garnet brugt og stadig mange masker tilbage på pinden. Ja, så var det at det røg bag sofaen og dermed skammekrog på ubestemt tid. Nu fik tæppet forleden atter set lyset og blev strikket færdigt! Hvilken ære!



Garnet er 100% uld købt i Solvang sidste efterår og er lige mine farver.......lilla, grønne og gule nuancer!




Opskriften findes her

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Sikke farver! Godt det atter kom frem i lyset.
:-) Britt