søndag, september 12, 2004

Børnesokker og tysk knitalong!

Okay jeg dumpede i fedte-fadet; meldte mig til den tyske mustersockenknitalong og hvor jeg før har beklaget mig over, at ingen gider at emaile mig får jeg nu ca. 100 mails hver dag!
Ved den amerikanske Six Sox Knitalong var der simpelthen for mange gode argumenter fra medlemmerne til ikke at gøre det.........og heldigvis findes opskrifterne jo på engelsk...........og jeg kan jo bare lade være med at skrive for mange uforstålige emails på tysk!
Her er et foto af den første sok af 6 ialt........ja, det går strygende. Jeg er snart færdig med sok nr. 2. Jeg strikker dem i Fortissima Socka, farve # 0056 og det fåes selvfølgelig hos Markno Design.


Mine kære børnesokker kom til at se sådan ud. De er til min nevø; Magnus, der er snart fylder fem år og har str. 32 i sko. Jeg har fulgt det mål-skema, der er tilgængeligt hos Sokke-Nyt. Nu håber jeg de passer ham. Det går jo betydelig hurtgiere at strikke str. 32 frem for str. 43 (husbondens str.) De er strikket i OPAL Elemente og er farve # 1078 og jeg er ret siker på, at der kan blive hele to par af 100 gram.



PS....så synes jeg forøvrigt det er en rigtig god ide som Fru Schwartz kom med, at vise sin strikke sted og "udsigten" derfra. Det kunne da være hyggeligt at se!

Ingen kommentarer: