onsdag, september 15, 2004

Vanter og tørklæde!

Det bliver da til lidt i disse dage............alt er jo ikke sokke-strikning......selvom det er min farvorit strik for tiden.
Jeg fik endelig et lækkert lyserødt tørklæde færdigt. Det er strikket i 1 tråd næsten ren mohair og på pind 5. Jeg tror mønsteret bliver kaldt "Påfulgemønster".
Det er dejlig blødt! Der gik bare to nøgle garn og det er rigeligt i længden.


Jeg eksperimenterer med nye vanter. Disse røde er lavet i to tråde uldgarn på pind 5. De er blevet ret lange i skaftet.......men hvad det er jo rart nok, når det bliver rigtig koldt.......så den kolde vind ikke suser op ad ærmet.


Denne her lilla vante er strikket i to tråde OPAL strømpegarn på pind 4. Den model er også nem og hurtig at strikke.


2 kommentarer:

strikkeforsker sagde ...

Hejsa....
Sikken et fint tørklæde. Jeg undre mig lidt over hvad alle de vanter og strømper skal bruges til i Santa Barbara, der er da altid varmt. Men du er måske ved at forberede skituren til Tahoe? :-) Ulla

Elisabeth sagde ...

har du prøvet Harald-vanterne fra Elsebeth Lavolds Vikingemønstre i strik? De er SÅ dejlige :) Jeg har lige taget mine i brug i dag, da jeg cyklede ind til centrum...

hilsen Elisabeth *som også er på vantebølgen*