torsdag, marts 09, 2006

Cozy er færdig.....

....og med bare 260gram Kauni-garn blev det til det lækreste og letteste COZY sjal. Omkring 2 meter langt og 60cm bredt....så det skulle være muligt at blive cozy svøbt i dette sjal! Hvis jeg skulle strikke dette sjal/ stola igen, ja, så ville jeg nok foreslå at have en retmaske kant lodret.....kanten er ikke helt så fint som opskriften foreskriver nu.....bare et foreslag!



Og nu ved jeg godt i tænker.... wauhhhh sikken en flot sjals nål....med små russiske babuska'er (eller hvad de nu hedder)....Nålen er en gave fra min svigermor, der har købt den i en bondegårds butik tæt ved Klint. Og ja, nålen er meget flot....behøver jeg at sige, at jeg er meget glad for den?
Her er et close-up foto.




En lækker fødselsdagsgave fra en rigtig god og gammel veninde, der kender mine laster til at eje garn. Kid-mohair fra Stof 2000 i den flotteste petroleums grønne farve, tre stk. ædeltræs rundpinde og så en strikkekrog.....jeg tænker, at jeg kan bruge denne krog til et garn-nøgle på en gåtur med strikketøjet.



Endnu et foto af det flotte mohair garn.....er der nogen, der har en god ide til hvad jeg skal strikke af garnet....et flot sjal måske? Jeg vil også gerne her sige tusinde tak for jeres fødselsdagshilsner......

2 kommentarer:

Dorte sagde ...

Jeg har strikket dette sjal i garnet fra stof2000:
http://photos1.blogger.com/img/124/2761/640/sjal.jpg
Opskriften fulgte med garnet, så det var meget nemt at beslutte.
Jeg har brugt mit sjal jævnligt gennem et år nu ... selvom garnet er tyndt, så luner det dejligt.
Kh Dorte

Marianne Knorborg sagde ...

Kære Malle.
Flot sjal og lækkert tæppe, du er i gang med!!
Hvor ER det sjovt at se din russiske sjalsnål - for jeg har netop bestilt et helt hav af disse samt en masse maskemarkører i samme stil. De kommer selvfølgelig til salg i butikken hurtigst muligt - sikkert allerede i denne uge!:-)
Knus fra Marianne