fredag, oktober 08, 2004

Duften af Kool-Aid og uld!

Idag farver jeg to fed uld med saftevands-pulveret fra den lokale grocery-store. Jeg har læst om farvning med dette produkt på nogle andre strikke-web-sider. Selv kendte jeg ikke til kool-aid; det er et meget syntetisk saftevands pulver mix. Men jeg kunne jo læse, at det var tilgængeligt her i USA...........og jeg har uld liggende, som jeg har købt på Henry Ford's bil museum. Ja, tænk, at man kunne købe uld der! Udemærket uld, men nok ikke den fineste kvalitet!

Jeg er nu igang med at farve med "blastin' berry cherry" og en "grape". Farven er helt sikkert farverig, for da jeg lige ville sikre mig, at ulden blev dækket helt i farvebadet endte jeg med at få røde hænder og de er stadig røde her efter mange håndvask!
Pulveret bliver opløst så snart det kommer i kontakt med vand og absolut helt klumpefrit!


Det minder mig om mine unge dage, hvor jeg plantefarvede en del........der er nu ikke noget som duften af våd uld........her i udvidet version eftersom der er en svag duft af kirsebær og vindruer sammen med det våde uld!

Fortsættelse følger, når ulden er færdig farvet!.......Der var ret mange farver at vælge imellem! Så måske jeg skal farve mere, hvis resultatet bliver godt:-)

Ingen kommentarer: