tirsdag, oktober 12, 2004

Stoppet badekar og 100 år's fødselsdag.......!

Sikken en dag..............den startede med, at det ene badekar stoppede. Ja, det plejer jo ikke at være noget problem at fikse......men nu er det så stoppet, sådan bare for den ene dag til den anden, at nu vil intet løbe ud af afløbet i karret!.....Suk, jeg måtte tømme det efter Anders's brusebad her til morgen og han elsker at tage lange bade. Det blev dog ikke så langt idag, da han nærmest stod i vand til midt på skinnebenet............så der var rigeligt med vand...god exercise!....lige nu ignorerer jeg simpelthen det badekar og så må vi bruge det andet badeværelse til badning.....heldigvis har vi to badeværelser:-)

Og så vil jeg lige sige, at havde min kære farmor stadig været blandt os idag.....lige netop idag...så ville hun somend være fyldt 100år idag. Jeg synes lige alle mine læserer skulle have den oplysning eftersom hun var min mentor i alt hvad der havde med håndarbejde at gøre! Min store interesse eller nærmere lidenskab ....håndarbejde har jeg fået fra min farmor!

Nå, og så oveni alt det der badekar's-afløbs-stopning fik jeg dog en glædelig nyhed, nemlig, at jeg er den glade vinder af et sokke-mønster. Det var den amerikanske Six Sox Knitalong, der havde den lille konkurrence man kunne deltage i, hvis man strikkede sokker til børn på russiske børnehjem. Jeg endte med at strikke tre par, så nu kan tre russiske børn da få varme fusser!

Kommentarer ang. Kool-Aid farvning, så vil jeg bare lige sige til Birthe, Hanne og Ulla.....brug kun Kool-Aid til farvning af garn. Det er simpelthen for "kunstigt" og usundt at drikke. Det kunne aldrig falde mig ind at servere dette syntetiske saftevands-produkt. Og ja, det er MEGET tankevækkende, at et saftevandspulver kan bruges til farvning af uld!

Ingen kommentarer: