lørdag, november 27, 2004

Den anden..../ The second one!

Vi havde en dejlig afslappende og ikke alt for mættende Thanksgiving,.....med dage efterfulgt af shopping.....som man jo gør meget af her i Amerika's land! IKEA smuttede vi forbi idag, dvs. vi har nu godt 125km til den nærmeste, så en lille tur blev det da til. Ingen rødkål og ingen kirsebærsovs var at få der. Og tak til Ulla om tippet om NordicHouse.com, som jeg kender meget godt.......men Solvang; "a Danish Village" ligger bare en times kørsel fra min bopæl og her ved jeg med sikkerhed, at jeg kan få mine varer!
We had a very relaxing and "light" Thanksgiving.........followed by two days of shopping........just as other people living here in the US did :-)
Today we went to IKEA; a 80miles drive from our home......but red cabbage and cherry sauce weren't available :-(......and thanks for the tip Ulla about NordicHouse.com; a store I know very well but Solvang "a Danish Village" is just an hour's drive away ....and I'm pretty sure I'll be able to get my Danish grocery there!

Kirsten; her i USA sælger IKEA butikkerne også lidt madvarer.....især svenske: knækbrød, forskellige marmelader, silk, kager, marineret sild og gravad laks plus mere. Det er jo meget rart for os skandinaver, der til tider kan få længsel efter en god sild!
Kirsten; IKEA in the US includes a Deli where lots of Swedish goodies are sold such as; crisp bread, jams, candy, cake, herrings and salmon.....and so. And as a Scandinavian person living in the US; it's great to know/ have when you have cravings for tasteful herrings.


Jeg har været flittig med strikkepindene, fik min Hayden Hat nr. 2 færdig, der denne gang er strikket i Lamb's Pride Worsted, super kvalitet til dette formål....Igen tusinde Tak til Laura for dette dejlige mønster!. Det røde sjal (strikket i en blanding af uld og mohair bortset fra flæsekanten, der er 100% polyester) blev også færdigt med en lille flæse kant.
I'm been busy knitting.....finished my Hayden Hat #2, this time made in Lamb's Pride Worsted; a great choice for this hat....Thanks again Laura for this great pattern!. The red shawl (a mix of mohair and wool, although the ruffle is 100% acrylic) was also finished; again a ruffle was added.


Ingen kommentarer: