torsdag, november 25, 2004

HAPPY THANKSGIVING.........

......idag er det kalkun-spisnings-dag.....altså, hvis man er rigtig amerikansk........meeeen det er vi ikke her i vores hus......så derfor vi skal have quiche lorraine og kaffe-is til dessert....se den nye Harry Potter film, der lige udkom forleden dag på DVD! Dog tror jeg helt sikkert, at husbonden nyder sine ekstra to fridage i forbindelsen med Thanksgiving. Og vi skal bare råhygge i fire dage inden julens-stradbadser begynder. Vi skal bl.a en tur i IKEA....det må man altså bare inden jul for at hente forsyninger af rødkål og kirsebærsovs :-)!

Jeg er blevet færdig med raglan-flæse-rullekrave trøjen.......Anders siger, at stribemønstret ligner en lagkage med flødeskum, kagecreme, blåbær og hindbær fyld......jeg giver ham ret. Garnet er købt hos Markno Design.. Jeg er meget tilfreds med resultatet og er allerede startet på en mere neutral raglan model. Raglan er faktisk rimelig overkommeligt at strikke.....det er bare de første pinde efter man har samlet de fire dele på rundpinden, som kan være lidt lange og trælse!
Opskriften følger og den bliver tilgængelig i web-strikkebogen hos Sokke-Nyt.


Nabokonen Carol har købt et tørklæde af mig og alle hendes Healey Klub-veninder sukker efter et lignende.......så jeg strikker lige nogle "pels-tørklæder" til Healey klubbens julefest! Så må vi se om der er afsætning af dem...ellers så ryger de bare i næste års julebutik!
Her er et foto af min foreløbige kollektion....lidt for enhver smag!


Besked til "Hasti".......Tørklædet fra den 15.sept. er egen opskrift, men skriv din email-adresse under kommentarerne, så jeg kan sende dig opskriften!.....


2 kommentarer:

strikkeforsker sagde ...

Happy Thanksgiving!

Et andet sted at finde skandinaviske livsnødvendigheder er: www.nordichouse.com

Jeg har liiiige bestilt juleforsyninger af snaps, nougat og andet godt.

Ulla

Silkemor sagde ...

Hej Malle
Læste jeg rigtigt? Hente julemad i IKEA??? Er det ikke noget med møbler og sådant?
Din raglanflæsebluse er bare så sød. Venter spændt på opskriften, så jeg kan strikke den til mit lille reservebarnebarn.
Din mands associationer er ret præcise,hi,hi

KH
Kirsten S
http://strikkeside.blogspot.com