fredag, april 13, 2007

Dannebrogs............

....sokker med en rød spiral ledetråd.


Sokkerne er til min far, der snart har fødselsdag og som har udtrykt ønske om nogle hjemmestrikkede, som skulle passe til sine røde crocs....som han ikke længre kan leve foruden. Manden har ellers efterhånden et temmeligt stort udvalg af sokker strikket af både min søster og jeg....men ak, ingen i røde farver og det kan vi jo ikke have.....!
Garnet er mit farvorit strømpegarn nemlig Lorna's Laces Shepherd Sock yarn købt hos Purl Soho, da de har deres helt egne farver i dette garn! De bliver da meget morsomme!




Birch sjalet har været færdigt i længe...det blev lige som det skulle være. Stort, blødt og uldent...for slet ikke at snakke om farven, de er den flotteste mørke gammel rosa farve...og der var der heldigvis rigeligt med garn...har kun brugt lige under 300 gram.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja de røde sokker er da bare super-herlige!! Skønt garn!
Og jeg kan ret godt lide din Birch - den er smuk i det lidt tykkere garn. Jeg synes nogengange at min Birch i Kids Silk Haze er lidt for tynd.
KH Britt

Fríða sagde ...

nej sikke dejlige, glade sokker! jeg kan godt lide mænd der ikke er bange for friske farver! og flot sjal forresten.
kh.fra Island
Frida

Dorte sagde ...

Håber din far kan lide fodbold - de sokker må da være selvskrevne til aftener med Danmarks fodboldlandshold på tv-skærmen !

strikkeforsker sagde ...

Herlige farver til strømperne og birch er også smukt

hilsen en anden LL tilhænger

Anonym sagde ...

Skønt at se at din far ikke er "bange" for at falde ved siden af, ved at vælge de farver. Jeg kan nemt huske den jul hvor vi gav min far en rød hue - hvor blev han sur. Han gad ikke gå rundt hele vinteren og ligne en JULEMAND! Den blev byttet til en sort, så den kom til at ligne resten af garderoben:-)
Hilsner fra
Karina

Pinneguri sagde ...

Veldig vakker farge, ja :) 'Birch' er også mitt foretrukne sjal for tida, men det er garnet jeg allerede har i huset som bestemmer hvilke farge det skal bli. Så - det blir nok lenge til jeg kan strikke i gammelrosa :)

Anonym sagde ...

Hejsa!
Det birch sjal er bare så flot!! Kan du fortælle mig hvor jeg kan finde opskriften på at strikke det?

Jeg gør selv lidt i håndarbejde (hækling og strikning).......men ellers mest i mad - du er velkommen til at kigge forbi min madblog m. m hvis du har lyst :-)

Så må jeg jo sige, at jeg misunder dig at du bor i Californien, USA.....jeg ELSKER USA..

Mange hilsner
Newyorkerbyheart