onsdag, april 18, 2007

Sådan...........

...piece of cake siger jeg bare....Poppy trøjen er blevet færdig...basta bum bum! Den hæklede kant var ved at volde mig meget besvær og jeg var på opgivelses rand.....pludselig ved tredie gang lykkedes det mig at få halskanten til at sidde pænt. Det hjælper altid at bruge de hækle teknikker man allerede har lært istedet for at kaste sig ud i for meget nyt.....inden det ihvertilfælde lige er afprøvet..så det blev til den famøse muslingekant som jeg så ofte bruger!



Trøjen er strikket i størrelse 1 år blot strikket meget længere i bullen. Jeg synes altså børn i den alder har meget lang torso og korte ben...og korte brede trøjer er meget søde, men de er ikke altid så praktiske for de der små størrelser af børn. Den er til vores MeiMei.....Emma er gul og grøn af misumdelse...så jeg strikker nok en trøje mere i disse fantastiske farver, der slet ikke er til at blive træt.....humøret bliver kun højt! Trøjen er strikket i Claudia Hand Painted og modellen er endnu en fra bogen "Sødt og Blødt" af Lene Holme Samsøe og hedder "Blid og Blød"! Den vejer sølle 130 gram!

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvor er den skøn - kæk og piget på en gang. Viduuuunderligt, glade farver!
KH Britt

Vivian sagde ...

Ultraflot - jeg har også luret på dén model i mit (nyerhvervede) eksemplar af selvsamme udmærkede bog!

Mange hilsner fra Vivian

Dorte sagde ...

Det var da godt du holdt ud og fandt den helt rigtige måde at hækle kanten på .... for kanten er da blevet rigtig sød og piget.

kh dorte