fredag, januar 27, 2006

Foråret viser sine første tegn....

.....ja, i tror simpelthen det er løgn og måske, at disse fotos er fra sidste år......men den er go' nok...foto'ene er dugfriske..
Jeg blev lidt inspireret af Anne og skal jeg være helt ærlig....så blev jeg helt jaloux over, at der nu kan skøjtes på nogle af søerne i DK. Minder mig om Haderselv Dam......kan du huske Anne?

Her er det påskeliljerne og fresia'erne, der blomstrer.





En af mine dejlige duftende roser, og i kan tro den dufter som en rose skal ;-)



Af strik bliver det til lidt af hvert.....i dag vil jeg bare vise en færdig strikket sok og så kan i så nyde det foto! Det bliver til min farmand.



Og til mine læsere, der bemærkede mine klokkestrenge....her kan i se dem alle tre.



Den længst til venstre fik min far i 1962 .....ikke fordi han fyldte rund, men måske nærmere fordi han det år blev far for første gang.......han er nu far til fem ;-)
De to andre har min kære husbond broderet i sine unge dage for 25 år siden!
Vi har flere korsstingsbroderier hængende......ja, nu har jeg ingen dårlig samvittighed med at indrømme, at jeg faktisk synes, at nogle korsstingsbroderier er flotte. Jeg har i mange år været mærket af min tid fra Skals.....ikke et ondt ord om Skals...jeg havde en super tid både på Håndarbejdsskolen og Seminariet.....men jeg tog skade og rørte ikke korssting i mange år...fordi det var lidt uhørt at brodere disse sting....men tilgengæld åbnede Skals mine øjne for andre og de flotteste broderi sting. Tiden på Skals er ubeskrivelig....og jer af mine læsere, der selv har oplevet Skals som elev, ved hvad jeg snakker om. Jeg ville gerne tage de år om igen ;-)

Go' Weekend til alle!

2 kommentarer:

Fríða sagde ...

Hej Malle, jeg er da helt enig med dig i at korsstygn, det er både smukt og morsomt at lave, og jeg har da også lavet en hel del i gennem årene. og OMG hvor er dine blomster smukke! Vi har godt nok heroppe ikke den vinter som de har i Danmark, men det er alligevel langt til forår (vi har denne uge haft +6-11°c og regn).
hilsen fra Island
Frida

Dorte sagde ...

Sjovt - klokkestrengen til venstre må have været på mode i 1962 - det var netop det år min mor broderede sin, mens hun ventede mig - hendes førstefødte i 1963.
Kh Dorte