torsdag, juli 27, 2006

ORCHID.....

....giver mig mildest talt grå hår....som jeg allerede har så rigeligt af!

Det er ærmet.....jeg har trevlet op fire gange nu. Intet ond ord om Helga Isager....hendes design er flotte og jeg vil gerne strikke flere af hendes modeller.....MEN hendes opskrifter.....hmmmmm, de er vist ikke helt så velskrevet...for meget logik, for lidt om maskeantal og eksakte pinde antal...især når det gælder strikning af ærmet til Orchid!

På billedet kan i se en begyndende krise....jeg bliver nød til at lave mine egne justeringer i opskriften...for ellers går det ged i det igen! ER der nogen af mine læsere , der har strikket denne model af Helga Isager uden problemer? Opskriften indikerer ikke om der er udtagninger på ærmet, men hvis jeg gør som opskriften skriver er der udtagninger......og så går det helt galt...og så er der forøvrigt heller ikke garn nok! Foto + tegning af Orchid viser heller ikke ærmeudtagninger, men derimod lige ærmer.



Igår var jeg simpelthen så slået ud af Orchid og den hedebølge vi har her i California...og jeg trøste købte lidt...noget som jeg i længe har ønsket mig.
Det er indkøbt hos Purl Soho ....bestilt igår og leveret idag!



Farven hedder Old Roses og er bare så flot....!

7 kommentarer:

Mette sagde ...

..hvis ikke den trøstegave hjælper, er du et utaknemmeligt skarn. Det garn er for lækkert, lige mine farver!! Orchid står på min to-do liste, så nu bliver jeg bekymret. k.h. Mette

Dorte sagde ...

Ja, det rose-garn ser da helt fantastisk ud - nogle rigtige pang-farver !
kh Dorte

Linda sagde ...

Helle "Strikkekurven" havde en del bøvl med Violet og endte med at skrive til Isager (februar indlæg), så måske Helga opretholder slægtens sudokuagtige opskrifter ;o)
kh Linda

Anne sagde ...

Ja, jeg tænkte præcis som Linda, som mor så datter ;-)
Marianne Isager er just heller ikke kendt for lige-ud-a'-landevejen-opskrifter!
Dit trøsteindkøb - yummi - jeg kunne nok være blevet så ked af det, at jeg havde købt et enkelt mere...
Go' weekend til dig og dine!

strikkeforsker sagde ...

Ingen problemer endnu, men har også kun 5 cm rib af forstykket....


Skriv til Helga Isager!!!!

strikkeforsker sagde ...

Fortsættelse:
Jeg skrev til Helga ang 1) forbrug af sytråd forside siger 60 g, side 1 100 g. - 60 g er rigtig 2) Bredden af kroppen (48 cm)
3) Strikkefastheden, som iflg HI er i rib.

Hun skrev tilbage i løbet af kort tid.

Hvor meget garn kommer du til at mangle og hvilken slags????

Jeg har overvejet at lave et diagram for at få overblik over mønstret, for det ser alt for uoverskueligt ud. Iøvrigt er du vist den, der er nået længst.

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

tak for gode råd....jeg er nu gået igang med ryggen og venter lidt med at strikke mere på ærmene...

og som foreslået....så skriver jeg til frk. isager ang. mit problem, når ærmene atter for lidt opmærksomhed.

som mor som datter....., når det drejer sig om at skrive opskrifter!

ulla: jeg løber kun tør for garn, hvis jeg skal tage udtagninger på ærmene...hvis dine ærmer bare glider derudaf....giv mig lige et prej om hvad du gør!

og trøstegaven hjalp.....jeg har nusset, duftet og aet det fed cashmere garn....næsten overvejet at sove med det!

ærbødigst,
malle